Havermoutpap

sep 3, 2019

 

Havermoutpap

 

Havermout bevat complexe koolhydraten, waardoor de suikers maar langzaam worden afgegeven. Bovendien zal je niet snel weer honger krijgen na dit ontbijt.

Havermout is gezonder dan tarwemeel omdat het minder bewerkt is en natuurlijker is voor je lichaam. Daarnaast ontbreekt het havermout van nature aan gluten waardoor het een ideaal graanontbijt is voor mensen met een gluten intolerantie.

 

Dit heb je nodig :

. 40 gr. havermout
. 200 ml ongezoete amandelmelk
. 1 stuk fruit naar keuze
. 1 tl kaneel
. 1 el gebroken lijnzaad

Zo maak je het :

1. Voeg de amandelmelk toe aan de havermout en roer om.
2. Zet in de magnetron voor 2 min op 850 watt of verwarm al roerend op het vuur
3. Schil en snijd ondertussen je fruit
4. Voeg fruit, gebroken lijnzaad en kaneel toe.
5. Havermout is ideaal om mee te variëren en smaakt zowel koud als warm in pap even lekker.

 

Weetje :

kaneel is een zoet kruid met vele geneeskrachtige eigenschappen.

Elke dag een snuifje kaneel werkt ideaal tegen een hoge bloedsuikerspiegel.

 

Wil jij leren hoe je op een gezonde manier gewicht verliest?
Bel of mail dan nu!

0496 088 291

heidi@healthy-with-heidi.be

Afvallen met FUN kan!!

Copyright 2019 Powered by – Privacy Policy – Cookiebeleid